Han!

Intressant utstick!
 
Jag undrar när du kommer släppa taget, 
Låta mig gå, Låta mig bli fri, 
Du har haft mig alldeles för länge, 
Jag räknar mig fortfarande som din, 
och jag vill inget hellre än att du ska tröttna, 
Lämna mig, Överge mig, 
Jag vill kunna gå den lyckliga vägen 
Utan att du alltid drar ner mig igen, 
Jag känner hur ett steg fram 
alltid leder till att jag halkar tillbaka, 
Du står alltid där bakom hörnet, 
Kikar fram och kastar dina skuggor på mig, 
Som för att visa att makten är i dina händer, 
Jag är bara en bricka i ditt spel!
 
Dikt jag skrev och publicerade på min FB för över fyra år sedan, när jag hade det tufft med mitt ex!
 
Jill Veronica Trygg:

Vilken otrolig fin dikt, och snacka om att den går direkt till hjärtat!
Kan verkligen relatera!

Kommentera inlägget här: