Jag vill inte ha mera pengar!!

Jag är högavlönad och har genom de senaste årens jobbskatteavdrag fått mer och mer pengar att röra mig med. Samtidigt blir mitt liv allt fattigare. Barngrupperna på mitt barns dagis blir större samtidigt som ägarna till dessa har plockat ut miljonbelopp i vinst! Min fru som har arbetat inom vården går på knäna efter alla besparingar. Personalen på min mormors äldreboende har inte ens tid att hjälpa henne knäppa på hennes cd-spelare. 
 
Snälla Aliansen, inga mera skattesänkningar. Jag behöver inte mera pengar, det finns så många andra som behöver dom mycket bättre!
 
En insändare till en tidning från en person bosatt i hammarbyhöjden! Jag bara älskar det! Detta är precis vad som behövs för att kunna göra Sverige ett lite bättre Sverige! Go Magnus!
Jenny:

En riktigt bra insändare!

Svar: Yes i love it :)
B t r c

♫♪ sandra - en musikblogg:

tack så mycket :)

Tess:

Det var fint skrivet ! :)
Nu är en ny VeckansBlogg-tävling igång , kika gärna in och registrera ditt deltagande :) Förlåt om du inte gillar sådana meddelande , kram!

Kommentera inlägget här: