Fördubbla din effektivitet!

Att få tiden att räcka till är inte alltid lätt, ibland känns det som att man inte riktigt hinner med allt man vill göra och jag själv har tidigare tänkt många gånger ”Shit, det där hann jag ju inte med idag”

Här tipsar jag om hur du kan fördubbla din effektivitet i ditt företag.

Första tipset: Planera dagen före. Se till att dagen före nästa arbetsdag skriva upp en, eller två, av morgondagens mest väsentliga arbetsuppgifter. Börja med den viktigaste. Får du den gjord så har dagen varit väl använd. Jag gör ofta en s.k. ”To Do List”

Andra tipset: Skriv ner allt i prio ordning. Kan du själv hålla alla arbetsuppgifter i huvudet? Skriv ner allt du tänker åstadkomma, börja med det viktigaste och sätt upp små mål.

Tredje Tipset: Lär dig att delegera. Tro inte att det är bäst att du gör allt själv. Be andra om hjälp så du själv hinner med det viktigaste.

Fjärde tipset: Motionera. Ja, ta en promenad när du ska köpa lunch eller ta en liten promenad efter lunchen. Både motion och frisk luft ger energi. Om du ska åstadkomma stordåd måste du vara i fysisk bra form.

Femte tipset: Ingen regelbunden övertid. Att arbeta övertid är inte lösningen på problem. Man m¨åste lära sig att arbeta effektivt och faktiskt gå hem när klockan säger det. Du blir ofta trött och trötta personer gör varken inte särskilt bra ifrån sig eller arbetar effektivt. Då blir det mesta bara tiden som går.

Sjätte tipset: Lär dig koppla av. De flesta människorna som inte känner att de är tillräckligt effektiva har oftast problem med att koppla av under dom timmarna i veckan som dom är lediga. 

 

 
Lisa:

Hej, jätte fin blogg. Kika gärna in på min och läsa om mitt nya liv.
Och kom gärna med något nyttigt mat tips! Tack

Svar: Tack så mycket :)

Ska kika in. Kram
B t r c

Bohista - bohemian dreamer:

Vilka himla bra tips! Det behövs!

Svar: Tack :)
B t r c

Kommentera inlägget här: